Opis
Prologue to polifoniczny analogowy syntezator wyposażony w pełnowymiarową klawiaturę.
Dzięki potężnym układom analogowym pochodzącym z poprzednich serii, oraz nowo opracowanym cyfrowym silnikiem i efektami DSP, Prologue dostarcza różnorodnych brzmień, które dostosowywać można do potrzeb użytkownika.
Dostępne są dwa modele przeznaczone zarówno do użytku na scenie, ale też w studio: 16-sto głosowy 61-cio klawiszowy prologue-16 i ośmiogłosowy, 49-cio klawiszowy prologue-8. Instrumenty potrafią generować brzmienia niedostępne dla innych syntezatorów.
– 8 głosowy analogowy obwód syntezatora;
– Nowy multi-silnik wyposażony w trzy tryby: VPM, noise i user;
– Wysokiej jakości cyfrowe efekty;
– Otwarta struktura API (Application Programming Interface), dla użytkowników tworzących oscylatory i efekty;
– Bi-timbre – dwugłosowa synteza z możliwością płynnego przechodzenia pomiędzy głosami;
– 4 tryby Voice;
– Arpeggiator z wieloma przebiegami i ustawieniami;
– Funkcja Program Sort – szybkie wyszukanie brzmienia spośród 500 programów;
– Wysokiej jakości japońska klawiatura;
– Oscyloskop na bieżąco pokazujący przebieg fali;
– Mocna i stylowa obudowa z aluminium i drewna;
– Możliwość synchronizacji z innymi instrumentami.
Prologue to polifoniczny, analogowy syntezator zdolny do odtwarzania 8 głosów w jednym czasie.
Praca działu rozwoju syntezatorów analogowych skupiła się na prologue, który został zbudowany z 11 tysięcy komponentów elektronicznych. Pomimo, że prologue jest zaawansowanym flagowym analogiem, mnogość funkcji nie odbiera przyjemności z gry, a sam instrument obsługuje się bardzo intuicyjnie. Prologue wykorzystuje strukturę 2VCO + MULTI ENGINE, 1VCF, 2EG, 1VCA, i 1LFO. Wszystkie najlepsze cechy minilogue i monologue zostały ulepszone, a prologue oferuje pełną paletę brzmień, od tłustych basów, przez potężne leady po piękne pady, czyli wszystko to czego oczekujesz od polifonicznego syntezatora.
Nowy multi-silnik.
Konstrukcja prologue wykracza poza analogowe schematy. Nowy multi-silnik pozwala na łączenie brzmień analogowych z cyfrowymi. Multi-silnik oferuje trzy różne silniki brzmieniowe, które mogą być łączone z analogowy, VCO.
Generator szumów.
Dostępne są cztery rodzaje generator szumów, niezbędne do tworzenia efektów i dźwięków perkusyjnych. Sprawdź, jak cyfrowe filtrowanie zmienia kolor szumu.
Oscylator VPM.
Oscylatory VPM (Variable Phase Modulation) / FM zostały na nowo zaprojektowane dla prologue. Ich metaliczne i ostre brzmienie połączone z kompleksem składowych nigdy nie było tak osiągalne w domenie analogowej. Połącz te brzmienia z filtrami analogowymi i przygotuj się na brzmienia o których nigdy nie myślałeś.
Oscylator użytkownika.
Sekcja oscylatora User, pozwala użytkownikom na wgrywanie własnych programów oscylatorów. Dostępnych jest szesnaście slotów i jeden oscylator morphing wavetable.
Cyfrowe efekty.
Wysokiej jakości 32-bitowe cyfrowe efekty mają ogromny wpływ na brzmienie prologue. Dostępne są dwie jednostki: efekty modulacyjne i delay/reverb (chorus, ensemble, taśmowy delay. Użytkownicy mogą także wgrywać własne efekty.
Pełna personalizacja.
Prologue oferuje unikalne oprogramowanie SDK (Software Development Kit), które umożliwia programowanie silników brzmieniowych i cyfrowych efektów. Oprogramowanie będzie dostępne wiosną 2018 roku. Użytkownik będzie mógł wykorzystać 16 slotów na własne oscylatory i kolejnych 16 na własne efekty, które będą katalogowane w dedykowanym oprogramowaniu.
Jakie brzmienie powstanie z połączenia cyfrowych oscylatorów z analogową syntezą? Tym co stworzysz możesz się dzielić z innymi użytkownikami, wysyłając im kod program. Możesz też rozpocząć przygodę z prologue korzystając z ustawień dostarczanych przez KORG-a.
Analog comp/booster.
W modelu prologue-16 zainstalowany jest miernik wysterowania, który współpracuje z nowo opracowanym efektem L.F. COMP. To booster/kompresor niskich częstotliwości wykorzystujący analogowy układ i dostarczający brzmienie, którego nie można uzyskać przy pomocy zwykłego EQ. Różnicę odczujesz od razu używając prologue na dużych scenach.
Bi-timbral.
Prologue pozwala na granie dwoma programami w jednym czasie. Poza funkcjami layer i split użytkownik może płynnie regulować proporcje pomiędzy dwoma głosami.
Tryby Voice.
Prologue oferuje cztery tryby pracy z głosami. Standardowym trybem jest POLY, czyli tryb umożliwiający polifoniczną grę i granie pełnych akordów (dostępna polifonia 8 i 16 w zależności od modelu). Tryb MONO idealnie nadaje się do barw basowych i subbasowych. UNISON odtwarza wszystkie dźwięki w unisonie i używany jest np. do grania przenikliwymi leadami. Tryb CHORD służy do grania akordami za pomocą jednego palca. W połączeniu z pokrętłem DEPTH można uzyskać ciekawe efekty brzmieniowe.
Arpeggiator.
Potężny arpeggiator otwiera świat nieograniczonych inspiracji. Arpeggia tworzone są w zakresie do czterech oktaw. Dostępnych jest sześć różnych przebiegów, włączając własny przebieg.
Program sort.
Funkcja program sort pozwala na szybkie wyszukiwanie w dużej bibliotece 500 programów brzmieniowych. Brzmienia mogą być segregowane według kategorii, w kolejności alfabetycznej, według oznaczenia LIKE nadanego przez użytkownika, według najczęściej wybieranych brzmień, według kształtu fali. Funkcja Program sort bardzo przyspiesza wyszukiwanie brzmień, co szczególnie docenią użytkownicy grający na scenie.
Japońska klawiatura.
Dbałość o każdy szczegół we flagowym instrumencie nie kończy się tylko na wnętrzu. Zadbaliśmy, aby i klawiatura i design spełniły oczekiwania najbardziej wymagających.
W prologue zastosowano wysokiej jakości japońską klawiaturę natural touch, która sprawi, że użytkownik poczuje się jakby grał na najwyższej klasy stacji roboczej.
Piękna obudowa prologue przypomina połączenie wyglądu butikowych syntezatorów ze współczesnością. Czarny aluminiowy panel posiada ten sam kształt co minilogue, solidne pokrętła są doskonale wyważone, a piękne dębowe boki podkreślają wysoką jakość japońskiego produktu.